Klachten
NN CDC Pensioenfonds voert jouw pensioen met de grootst mogelijke zorg uit. Het NN CDC Pensioenfonds wil ‘duidelijk zijn over dadelijk’ en helpt jou om bewuste pensioenkeuzes te maken die passen bij jouw levensfase. Toch kan het helaas voorkomen dat je het ergens niet mee eens bent.
Wij hebben een helder klachtenbeleid en gaan hier zorgvuldig mee om. Onderstaand lees je meer over de stappen en is de procedure uitgelegd in een infographic.
1. Pensioenloket
We nemen iedere klacht uiterst serieus. Je hoeft dan nooit te twijfelen of je een klacht kunt indienen, dat kan namelijk altijd. Onder een klacht verstaan we iedere vorm van ongenoegen. Het indienen van een klacht is mogelijk bij het Pensioenloket van onze uitvoerder AZL. De uitvoerder is in eerste lijn verantwoordelijk voor pensioenopbouw, -overzichten en uitbetalingen.
Je kunt je klacht indienen via:
- het contactformulier op de website
- een e-mail aan het pensioenloket: pensioenloket@nn.cdcpensioen.nl
- per telefoon:088 - 1162 421
- of per brief aan:
Het Pensioenloket NN CDC Pensioenfonds
o.v.v. Klachten
Postbus 4471
6401 CZ Heerlen
Het is belangrijk om altijd je klantnummer en telefoonnummer te vermelden wanneer je een klacht indient. Jouw klantnummer staat op alle brieven en je UPO (Uniform Pensioenoverzicht). Binnen twee weken krijg je een ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar om jouw klacht binnen zes weken te beantwoorden. Mocht dit langer duren, dan houden we je daarvan op de hoogte.
Is het antwoord toch niet bevredigend, dan kun je binnen zes weken na uitspraak in bezwaar gaan bij de klachtencommissie.
2. Klachtencommissie
Bij de klachtencommissie kun je terecht als je het niet eens bent met de reactie of afhandeling van je klacht. De klachtencommissie is een bestuursorgaan van het N CDC Pensioenfonds. Hier wordt de klacht en de correspondentie door de commissie bekeken en opnieuw tegen het licht gehouden.
Neem contact op met de klachtencommissie:
- via e-mail: klachtencommissie@nn.cdcpensioen.nl
- per telefoon: 088 - 1162 421
- of stuur een brief aan:
NN CDC Pensioenfonds
t.a.v. Klachtencommissie
Postbus 22020
1100 CA Amsterdam
Een per e-mail ingediend bezwaar kunnen we het snelst in behandeling nemen.
Vermeld ook hier altijd je klantnummer en telefoonnummer. Jouw klantnummer vind je op alle brieven en je UPO. Binnen twee weken krijg je een ontvangstbevestiging. Je krijgt doorgaans binnen zes weken antwoord van de klachtencommissie. Als dat langer duurt dan verwacht, dan laten we je dat weten.
Wordt je klacht door de klachtencommissie afgewezen en ben je het daar ook niet mee eens? Dan kun je terecht bij de Ombudsman Pensioenen. De Ombudsman Pensioenen is een onafhankelijke instantie die klachten en geschillen over de uitvoering van het pensioenreglement behandelt.
3. Ombudsman
De Ombudsman Pensioenen* is een onafhankelijke instantie die klachten en geschillen over de uitvoering van het pensioenreglement behandelt. Meer informatie over de Ombudsman Pensioenen vind je op de website: www.ombudsmanpensioenen.nl.
Stuur je klacht en correspondentie over de klacht per e-mail naar:
info@ombudsmanpensioenen.nl.
* We verwachten dat dit op 1 januari 2024 de 'geschillen-intstantie pensioenfondsen' is.
Kijk hier onder voor het uitgebreide klachtenbeleid en het klachtenreglement: