Klachten
NN CDC Pensioenfonds voert jouw pensioen met de grootst mogelijke zorg uit. Het NN CDC Pensioenfonds wil ‘duidelijk zijn over dadelijk’ en helpt jou om bewuste pensioenkeuzes te maken die passen bij jouw levensfase. Toch kan het helaas voorkomen dat je het ergens niet mee eens bent.
Wij hebben een helder klachtenbeleid en gaan hier zorgvuldig mee om. Onderstaand lees je meer over de stappen en is de procedure uitgelegd in een infographic.

1. Pensioenloket
We nemen iedere klacht uiterst serieus. Je hoeft dan nooit te twijfelen of je een klacht kunt indienen, dat kan namelijk altijd. Onder een klacht verstaan we iedere vorm van ongenoegen. Het indienen van een klacht is mogelijk bij het Pensioenloket van onze uitvoerder AZL. De uitvoerder is in eerste lijn verantwoordelijk voor pensioenopbouw, -overzichten en uitbetalingen.
Je kunt je klacht indienen via:
- het contactformulier op de website
- een e-mail aan het pensioenloket: pensioenloket@nn.cdcpensioen.nl
- per telefoon:088 - 1162 421
- of per brief aan:
Pensioenloket NN CDC Pensioenfonds
O.v.v. Klacht
Postbus 4471
6401 GZ Heerlen
Het is belangrijk om altijd je klantnummer en telefoonnummer te vermelden wanneer je een klacht indient. Jouw klantnummer staat op alle brieven en je UPO (Uniform Pensioenoverzicht). Binnen twee weken krijg je een ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar om jouw klacht binnen zes weken te beantwoorden. Mocht dit langer duren, dan houden we je daarvan op de hoogte.
Is het antwoord toch niet bevredigend, dan kun je binnen zes weken na uitspraak in bezwaar gaan bij de klachtencommissie.
2. Klachtencommissie
Bij de klachtencommissie kun je terecht als je het niet eens bent met de reactie of afhandeling van je klacht. De klachtencommissie is een bestuursorgaan van het NN CDC Pensioenfonds. Hier wordt de klacht en de correspondentie door de commissie bekeken en opnieuw tegen het licht gehouden.
Neem contact op met de klachtencommissie:
- via e-mail: pensioenloket@nn.cdcpensioen.nl
- per telefoon: 088 - 1162 421
- of stuur een brief aan:
NN CDC Pensioenfonds
t.a.v. Klachtencommissie
Postbus 4471
6401 GZ Heerlen
Een per e-mail ingediend bezwaar kunnen we het snelst in behandeling nemen.
Vermeld ook hier altijd je klantnummer en telefoonnummer. Jouw klantnummer vind je op alle brieven en je UPO. Binnen twee weken krijg je een ontvangstbevestiging. Je krijgt doorgaans binnen zes weken antwoord van de klachtencommissie. Als dat langer duurt dan verwacht, dan laten we je dat weten.
Wordt je klacht door de klachtencommissie afgewezen en ben je het daar ook niet mee eens? Dan kun je terecht bij de Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP). GIP is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor pensioenfondsen. GIP is onpartijdig en onafhankelijk
3.De Geschillen Instantie Pensioenen (GIP)
Bij GIP kun je je klacht kosteloos voorleggen. GIP is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor pensioenfondsen. Voordat je met jouw klacht naar GIP kunt moet je wel eerst de interne klachtenprocedure helemaal doorlopen. De klacht moet betrekking hebben op de uitvoering of toepassing van het pensioenreglement.
Meer informatie over GIP vind je op de website: www.
Kijk hier onder voor het uitgebreide klachtenbeleid en het klachtenreglement: